tisdag 2 februari 2010

Faluresan

Åkte till Falun i går med laget , förberedelsen var i full gång jag hade förberett ganska mycket så det var inte så mycket att packa.
I Söndags var jag förbi Stadium för att hämta dom sista tröjorna och Kalles overall.
Måndagen slutade jag 12 på jobbet sen var det bara att åka till hallen och göra i ordning det sista tills bussen kom.
Jag får det vanliga samtalet från den alltid så trevliga Patrik, jag tror han känner på sig när jag är i hallen. :)
Nåväl, bussen kom och vi lastar in matrialet.
Jag intar min plats i bussen och kör min rutinkontroll i huvudet.
Kaffekoppen i handen - ok
Matchstället - ok
Klubbväskan - ok
Vattenflaskorna - ok
Kaffe/musikväskan - ok
Plåtväskan - ok
Pannband - ok
Lindor - ok
Ev. Signerad Matchtröja , Lagfoto som e beställt - ok
Ev. Nödproviant bestående av bananer, kexchoklad, vindruvor till grabbarna.- ok
Sen e de bara luta tillbaka huvet och inta rasten, småprata med tränarn lite.
Resan upp gick bra, kom till Scandic för käk och när laget hade genomgång så åkte jag och Urban till hallen för att förbereda inför matchen.
Hänga upp matchställen, sätta på kaffe, skära upp bananerna, dextrosolen, ta fram vattenflaskorna för påfyllning, ta fram fotbollen.
Sen går startskottet när grabbarna kommer till hallen, då e de bara att åka med.
Det va en bra stämning i laget så det kändes liksom att nu j-ar.
Resultatet vet ni ju redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar